SOCAB grundades 2015 med målet att hjälpa organisationer att genomföra effektiva och kostnadseffektiva upphandlingar. Inom SOCAB har vi många års erfarenhet inom inköp och upphandling och vi är väl medvetna om de utmaningar och hinder som organisationer kan ställas inför.
Vårt mål har varit att bygga upp en verksamhet som kan hjälpa organisationer med utmaningar inom såväl operativt, taktiskt och strategiskt inköp genom att matcha rätt konsult utifrån respektive kunds enskilda behov. Vår passion är att säkerställa kostnadseffektiva inköp genom att genomföra och/eller stötta våra kunder i alla olika delar av inköp- och upphandlingsprocessen.
SOCAB har sedan 2015 haft en stadig tillväxt av antalet anställda konsulter och ramavtalskunder och tillhör idag ett av de större företagen som erbjuder professionella tjänster inom offentlig upphandling. Genom varje nyanställd och varje ny kund fortsätter vår tillväxtresa och vår kompetens utvecklas ytterligare.
Våra ledstjärnor i det dagliga arbetet är nöjda medarbetare och nöjda kunder vilket är två viktiga nyckeltal som mäts och följs upp flera gånger per år. Uppföljningarna av dessa nyckeltal visar att vi lyckas mycket väl inom båda områdena och vid eventuella avvikelser så ser vi det som en möjlighet till fortsatt utveckling.