menu

Välkommen till oss!​

SOCAB står för Swedish Office Consulting AB och är det perfekta valet för alla som söker högkvalitativa konsulttjänster inom inköp och upphandling. Vårt team av specialister har en djupgående kunskap om branschen och har hjälpt många företag att förbättra sina inköpsprocesser och göra mer effektiva upphandlingar.

Våra värderingar

Välkommen till oss!​

Fyra anledningar att välja oss!

Expertis och erfarenhet

Vi är ett företag med hög kompetens och erfarenhet inom upphandlingsområdet. Vi kan visa upp ett team av erfarna konsulter som har en gedigen kunskap om upphandlingsprocesser och regelverk, vilket gör oss till en pålitlig partner för att hantera komplexa upphandlingsprojekt. Image 1

Resultatinriktade lösningar

Vi kan betona vår förmåga att leverera konkreta resultat åt kunder. Genom att arbeta tätt med våra kunder och förstå era unika behov, kan vi utveckla skräddarsydda lösningar som leder till kostnadsbesparingar, ökad effektivitet och högre kvalitet i upphandlingsprocessen. Image 2

Kundservice

Vi lägger vikt på att erbjuda utmärkt kundservice och skapa en personlig relation med kunder. Genom att erbjuda en tillgänglig och lyhörd service bygger vi långvariga relationer med våra kunder. Image 3

Hållbarhet

Vi fokuserar på hållbarhet, som vi ser är en viktig del av vårat uppdrag. Genom att arbeta med kunderna för att utveckla hållbara upphandlingslösningar som tar hänsyn till sociala och miljömässiga faktorer, kan vi genom vårt engagemang bidra till en mer hållbar värld Image 4
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4

Med människan i fokus sedan 2015

SOCAB grundades 2015 med målet att hjälpa organisationer att genomföra effektiva och kostnadseffektiva upphandlingar. Inom SOCAB har vi många års erfarenhet inom inköp och upphandling och vi är väl medvetna om de utmaningar och hinder som organisationer kan ställas inför.

Vårt mål har varit att bygga upp en verksamhet som kan hjälpa organisationer med utmaningar inom såväl operativt, taktiskt och strategiskt inköp genom att matcha rätt konsult utifrån respektive kunds enskilda behov. Vår passion är att säkerställa kostnadseffektiva inköp genom att genomföra och/eller stötta våra kunder i alla olika delar av inköp- och upphandlingsprocessen.

SOCAB har sedan 2015 haft en stadig tillväxt av antalet anställda konsulter och ramavtalskunder och tillhör idag ett av de större företagen som erbjuder professionella tjänster inom offentlig upphandling. Genom varje nyanställd och varje ny kund fortsätter vår tillväxtresa och vår kompetens utvecklas ytterligare.

Våra ledstjärnor i det dagliga arbetet är nöjda medarbetare och nöjda kunder vilket är två viktiga nyckeltal som mäts och följs upp flera gånger per år. Uppföljningarna av dessa nyckeltal visar att vi lyckas mycket väl inom båda områdena och vid eventuella avvikelser så ser vi det som en möjlighet till fortsatt utveckling.

Möt våra medarbetare

Vi är erfarna konsulter som har en gedigen kunskap om upphandlingsprocesser och regelverk, vilket gör oss till en pålitlig partner för att hantera komplexa upphandlingsprojekt.

Tomas

Camilla

Anna

Helena

Tord

Marika

Christina

Jessica

Anders

Anne-Charlotte

Mattias

Jenni

Cecilia

Hanna

Stefan

Christoffer

Johan

Robert

Daniel

Isabell W

Göran

Sofia

Carina

Charlotta

Per

Isabell A

Camela

Kontakta oss

Vi ser fram emot din kontakt!

ikon för kontakt
08-628 72 00
ikon för kontakt
info@socab.se
ikon för kontakt
Frösundaviks allé 1
169 70 Solna
När och för vad önskar du anlita oss?”
Jag samtycker att socab behandlar mina kontaktuppgifter eftersom att jag eventuellt är intresserad av att anlita SOCAB.

Våra kontor

Stockholm
Örnsköldsvik
Trollhättan

Värderingar

Vetgiriga

Vetgiriga

Vi är lyhörda och lyssnar in kundens behov och förväntningar, för att på så sätt skapa de kvalitetsmässigt bästa upphandlingarna, som uppfyller kundens behov och krav.
Kontakta oss

Ärlighet mot kunder och medarbetare

Genom en öppen och ärlig dialog, såväl mot kund som mot medarbetare, så skapas ett långsiktigt förtroende som gynnar alla parter.
Kontakta oss
Ärlighet mot kunder och medarbetare
Relationsskapande

Relationsskapande

Vi följer upp våra uppdrag och säkerställer att kund och medarbetare får vad de förväntar sig. En god och förtroendefull relation är grunden till ett långt och bra samarbete.
Kontakta oss

Närvarande

Att vara närvarande och fokuserad i uppdraget är nödvändigt för ett gott resultat och en nöjd kund. Hålla löften och återkoppla löpande är ledord.
Kontakta oss
Närvarande
Ansvarstagande

Ansvarstagande

Vi tar ansvar för våra anställda och kunder och ser till att alla parter är nöjda med utfört uppdrag. Kunden ska märka att vi är drivande och tar ansvar för ett bra samarbete.
Kontakta oss

Snabbfakta om oss

- Vi erbjuder kompetenta, erfarna och trevliga konsulter antingen genom egna anställda resurser eller genom vårt underkonsultnätverk​

- Vi följer löpande upp vår leveranskvalitet och utvecklar ständigt våra interna arbetssätt för att vässa oss ytterligare​

- Vi är lyhörda för våra kunders behov och erbjuder våra kunder en nära och ärlig kundrelation genom att utse en personlig kontaktperson för respektive kund ​

- Vi värnar om att såväl vår konsult som vår kund är nöjda med hur de enskilda uppdragen genomförs